مسعود درستی مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ، درباره وضعیت توسعه خطوط انشعابی مترو تهران گفت: تقریباً تمامی خطوط مترو دارای انشعاب هستند. توسعه جنوبی خط ۶ از سال گذشته آغاز شده و به شهرری متصل میشود. با توسعه محدوده جنوبی خط ۶ و اتصال آن به خط یک در ایستگاه شهرری، طول این خط به حدود ۴۰ کیلومتر خواهد رسید تا به یکی از بلندترین خطوط متروی خاورمیانه تبدیل شود.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه توسعه شمالی خطوط ۳ و یک مترو تهران نیز در دستور کار است تا این دو بخش از طریق یک خط به یکدیگر اتصال یابند، گفت: درحال حاضر این اقدام در فاز مطالعاتی قرار دارد و نمیتوان به صورت مطمئن اعلام کرد که وضعیت آن چه خواهد شد.
بخشهایی از گفتگوی مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با خبرگزاری شهر را در ادامه بخوانید:
*توسعه جنوبی خط ۳ مترو نیز در دستور کار است اما متولی این اقدام شهرداری اسلامشهر است. آخرین ایستگاه خط ۳ (آزادگان) تا میدان نماز در اسلامشهر ادامه مییابد اما اقدامات این پروژه توسط شهرداری اسلامشهر انجام میشود.
*بخش غربی شمال خط ۷ نیز توسعهای به سمت جنب آباد، دانشگاه آزاد علوم تحقیقات و... خواهد داشت. قسمت شرقی خط ۲ تا پایانه شرق ادامه خواهد یافت که عملیات اجرایی آن حداکثر تا چهار ماه (تیر ۱۴۰۱) آینده آغاز خواهد شد.
* تمامی قطعات و تجهیزات ساخته شده برای یک رام قطار ملی، دارای استاندارد هستند. اما تولید انبوه واگن ملی منوط به تأیید فرآیند طراحی، یکپارچه بودن قطعات و در کل قطار است. پیش بینی میشود که طی سه ماه آینده اخذ تأییدیه فنی و استانداردهای بینالمللی از سمت شرکت اروپایی رخ دهد.
* حدود ۷۰ درصد از مسیر تأییدیه طی شده است و پس از صحه گذاری کامل شرکت بر استاندارد بودن قطار ملی، تولید انبوه آغاز خواهد شد. با اخذ تأییدیه استانداردهای بین المللی، یک گام بزرگ در جهت بومی سازی ناوگان قطار برداشته میشود. انعقاد قرارداد ۱۱۳ دستگاه واگن با واگن سازی تهران، بر مبنای پروژه قطار ملی و بومی سازی واگنها است.
نظر شما